Blog komputerowy – porady komputerowe

Windows 8, Windows 7, Windows XP, Android, SEO

Jak zaprojektować filtr programów w sklepie interentowym

Filtry produktów w sklepach internetowych są już standardem od dłuższego czasu. W przypadku rozbudowanej oferty bardzo pomagają użytkownikom w odnalezieniu przedmiotów odpowiadających ich preferencjom.

Właśnie dlatego dobrze wdrożony i zaplanowany filtr może w znacznym stopniu poprawić współczynnik konwersji sklepu.

Zanim zaczniemy

Zanim powiemy sobie, jak rozpocząć proces projektowania filtru produktów, odpowiedzmy sobie na pytanie, czy taki filtr w naszym sklepie jest właściwie potrzebny. Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie nie potrzebujemy żadnych zaawansowanych testów, spokojnie powinna wystarczyć nam zdroworozsądkowa analiza strony. Podczas analizy powinniśmy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Jak duża jest ilość produktów w kategorii – jeżeli liczba produktów uniemożliwia objęcie ich wzorkiem na jednym lub dwóch ekranach, warto rozważyć wprowadzenie filtru.
  • Czy łatwo jest doszukać produkt którego szukamy – w przypadku, gdy produktu ułożone są na stronie według zrozumiałego i czytelnego schematu, a ich ilość nie jest przytłaczająca, filtr może okazać się zbędnym elementem.
  • Czy produkty posiadają wspólne cechy które nadają się do zaimplementowania w filtrze. Takimi wspólnymi cechami są np. przekątna ekranu w przypadku telewizorów, rozmiar w przypadku butów, czy czas trwania licencji w przypadku programu komputerowego

Proces projektowania

Żeby zobrazować ten proces posłużę się przykładem kategorii antywirusów Bitdefender w sklepie internetowym, który współprojektowałem. Pełna lista pozycji liczy ponad 20 pozycji, co w przypadku zastosowania standardowej konstrukcji lity produktów wymaga przynajmniej  czterokrotnego przewinięcia listy produktów w celu sprawdzenia wszystkich pozycji. Wniosek: strona ewidentnie wymaga wprowadzenie filtru.

filtr-b

W przypadku programów antywirusowych odnalezienie cech wspólnych nie jest specjalnie trudne, są to:

  • Wersja programu
  • Rodzaj licencji – nowa/odnowienie
  • Ilość stanowisk które obejmuje licencja

Cech nie jest dużo więc wszystkie znalazły swoje miejsce w zastosowanym filtrze.

Filtr produktów na stronie sklepu internetowego to bardzo przydatne i stosunkowo łatwo do wdrożenie narzędzie. Z tego powodu nigdy nie powinniśmy rezygnować z jego implementacji, jeżeli tylko dojedziemy do wniosku, że może ułatwi naszym klientem korzystanie ze strony.

 

About

Biografia

View all posts by

3 Responses

  1. Projektant stron says

    Bardzo dobry wpis.

  2. Hanna says

    Bardzo fajny poradnik. Akurat do swojego sklepu poszukuje czegoś takiego.

  3. Kamil says

    Bardzo pomocny wpis, dziekuję :)